6 Praktische beloningen om de prestaties van uw  medewerkers te verbeteren

80% van de werknemers zegt dat ze gestresst zijn op het werk. Hoewel dit misschien niet als een verrassing komt, is het ook niet iets dat genegeerd kan worden. Stress kan leiden tot ontevredenheid, of de werkgever schuldig is of niet, het heeft een negatieve invloed op de productiviteit, tevredenheid en zelfs op de loyaliteit van uw medewerkers. Beloning van uw medewerkers voor hun bijdrage is essentieel en heeft een positieve effect op de resultaten van uw organisatie en het welzijn van uw medewerkres. Onderstaande praktische beloningen helpen u hierbij.

1: Neem uw medewerkers mee voor een lunch
Laat een werknemer of het hele team zien dat u hen waardeert door ze mee te nemen voor een lunch. Dit beloont hen niet alleen voor het harde werken, maar stimuleert ook teambinding en stelt u in staat om op een informeel niveau contact te leggen. Let op: Beperk kantoorpraat tot een minimum en richt u in plaats daarvan op hobby's en leer elkaar kennen buiten de organisatie.

2: Doneer aan de hobby of het favoriete goede doel van uw medewerker
Interesse hebben in wat belangrijk is voor uw mensen is een geweldige manier om een vertrouwensrelatie op te bouwen. Geef dankbaarheid door te doneren aan het favoriete goede doel van uw medewerker. Als uw bedrijf af en toe schenkingen doet een deze doelen, zoals sportclub, dan verhoogt het de betrokkenheid van uw medewerkers. Hiermee toont u waardering voor hun werk en bijna 70% van de bedrijven die met verantwoordelijkheidsprogramma's begonnen, verhoogde de loyaliteit van hun medewerkers.

3: Plan één-op-één gesprekken  
De meest eenvoudige manier om waardering te tonen, is door het hen te vertellen. Nodig een harde werker uit voor een persoonlijk gesprek en vertel hem of haar waarom u zijn of haar bijdrage op prijs stelt. Zorg dat u specifieke voorbeelden geeft, zodat hij of zij weet dat u oprecht bent.

4: Schrijf een persoonlijk bedankbriefje
Niets is vergelijkbaar met het gevoel dat je krijgt als iemand met de hand een persoonlijke vriendelijke brief aan jou heeft geschreven. Managers kunnen het harde werk van een werknemer herkennen door hen een bedankbriefje te bezorgen als een snelle herinnering dat hun werk wordt opgemerkt en gewaardeerd. De handeling is klein en neemt weinig tijd in beslag, maar geeft een blijvende indruk en laat medewerkers met plezier terug kijken op hun werk. 

5: Organiseer een teamuitje
Heeft u een heel team van harde werkers die waardering nodig hebben? Nodig hen uit om iets leuks te doen. Ga bowlen, organiseer een sportactiviteit etc. Er zijn veel verschillende opties om erkenning te tonen en plezier te hebben met uw team, wat vaak ook bijdraagt aan de teambinding en betere presetaties van het team.

6: Uit uw waardering van uw medewerkers in het bijzijn van het team
Een geweldige manier om waardering en respect te tonen voor een hardwerkende werknemer is door zijn of haar  prestaties te erkennen in het bijzijn van het team. Het hoeft geen grootse ceremonie te zijn, maar een paar woorden over wat hij of zij heeft bereikt en hoe zijn of haar werk de bedrijfsdoelen ondersteunt, zal al het gewenste effect hebben.  

Volgens Gallup, een gerenomeerd onderzoeksbureau naar exceptionele werkplekken, is meer dan de helft van de werknemers met aanspreekbare managers meer betrokken bij hun werk. Het herkennen van hard werken hoeft niet ingewikkeld te zijn, het moet gewoon oprecht zijn. Zorg ervoor dat u noteert wanneer werknemers goede prestaties neerzetten, zodat u deze ook tijdens het beoordelingsgesprek naar voren kunt laten komen.

Wilt u de betrokkenheid van uw medewerkers verder verhogen?
Dan raden wij u aan om de whitepaper over het nieuwe beoordelen te lezen. Deze kunt u gratis downloaden via deze link of door op de afbeelding hier boven te klikken. Onderwerpen die in deze whitepaper aan bod komen zijn: 360 graden feedback, de voordelen van het nieuwe beoordelen en hoe u het nieuwe beoordelen toepast binnen uw organisatie. Na het lezen van deze whitepaper bent u in staat om het nieuwe beoordelen toe te passen binnen uw organisatie waarbij uw medewerkers meer het initiatief nemen en uw leidinggevenden minder tijd kwijt zijn met het beoordelingsproces. Wij wensen u veel leesplezier!

Download de whitepaper

© 2001-2018 Trakstar. Alle rechten voorbehouden. Privacy Policy